Photograph as originally submitted to this page in the Historical Marker Database www.HMdb.org. Click on photo to resize in browser. Scroll down to see metadata.
Additional Francisco de Paulo Toro Theater Marker
Photographer: J. Makali Bruton
Taken: January 10, 2017
Caption: Additional Francisco de Paulo Toro Theater Marker
Additional Description: This additional marker, to the far right of the featured marker, has slightly different Spanish and English text. In Spanish it reads: Teatro “Francisco de Paula Toro”
Este teatro fue construido gracias al entusiasmo de un grupo de vecinos, quienes encomendaron al ingeniero Teodoro Journot la supervisión de la construcción. Se inauguró el 15 de septiembre de 1834 con el nombre de "Coliseo"; después se llamó “Toro" y finalmente "Francisco de Paula Toro”, nombre de su promotor. Aquí se estrenó el himno campechano el 16 de septiembre de 1899.

En 1965, pasó a formar parte de la Universidad Autónoma de Campeche, hasta que en 1987 fue adquirido por el Gobierno del Estado y en 1990, después de una restauración concebida como parte de los festejos del 450 aniversario de la fundación de Campeche, se convirtió en Teatro de la Ciudad.
Submitted: January 28, 2017, by J. Makali Bruton of Accra, Ghana.
Database Locator Identification Number: p374199
File Size: 1.696 Megabytes

To see the metadata that may be embedded in this photo, sign in and then return to this page.